• تهران _میدان ولی عصر_ خیابان نجات الهی [جنوبی انتهای کوچه هشتم پلاک ۱۱
  • 02188928354

پاستا: ترکیبی از آب و آرد یا آرد و تخم مرغ هست که به دو صورت خشک شده (Dried pasta)و دست ساز و تازه(Fresh pasta) تولید و مصرف میشود

تاریخچه:

پاستا بخشی از یک غذای سنتی ایتالیایی است که توانسته در سراسر جهان پخش شود و به یکی از محبوب ترین وعده های غذایی بشر مدرن تبدیل شود. زندگی خود را از ۲۰۰۰ سال پیش بعنوان یک وعده غذایی رومیان باستان آغاز کرد اما با گذشت زمان دستورالعمل ان به همراه روش های پخت و ارائه آن کمی تغییر کرد .
از نظر منابع تاریخی اولین اشاره رسمی به محصول پاستای امروزی در سال ۱۱۵۴ میلادی در سیسیل ثبت شد و محصولات مختلف پاستا گسترش خود را در کل ایتالیا ،اروپا و جهان آغاز کردند غذایی که از ورق های خوب خمیر ایجاد میشد
اولین بار در سوابق شاعر رومی هوراس در قرن اول قبل از میلاد شرح داده شده است. پس از آن چندین مورخ از وجود غذایی به نام لگنا (Lagana) در آشپزخانه های رومی که به صورت خمیر همراه با مواد گوشتی بود یاد کردند با این حال حتی اگر این محصولات که از نظر ظاهری میتوانند شبیه پاستا های امروزی باشند اما دستورالعمل های آنها برای تهیه خمیر کاملا متفاوت بود .
در مورد رسپی پاستا که از مخلوط خمیر مایه بدون مخمر آرد گندم و آب تشکیل شده است شواهد مختلفی از تاریخ اولیه آن وجود دارد .
مورخان یونانی در قرن ۲ میلادی موارد مختلفی از تهیه غذا را ذکر کردن که در آن آرد به طور مستقیم با آب مخلوط میشد، در اورشلیم در قرن ۳ تا ۵ میلادی خمیر را به صورت آب پز می پختند و غذای عربی ایتریا (itiryya) احتمالا مسئول ایجاد ایده اولیه سیسیل برای ساخت محصولات پاستا شد
این محصولات (ایتریاItriyya) که توسط مهاجران عرب به عنوان پاستای خشک ثبت شده بود با کاروان های تجاری به سراسر دنیا سفر میکردند و با فتح سیسیل توسط اعراب” ایتریا Itiryya” به سرزمین های اروپا رسید.
همچنین یک افسانه مشهور وجود داره که مارکوپولو موفق شده محصولات شیرینی ،طرز تهیه و رسپی های آنها را از آسیا به ایتالیا بیاورد که این افسانه توسط مورخان اثبات نشده است .
با افزایش محبوبیت محصول پاستا در سیسیل آشپزهای آنها شروع به کشف روش های جدید برای جذابیت بیشتر پاستا کردن .سوابق قرن ۱۲ میلادی نشان می‌دهد که تا آن زمان اسپاگتی در دربار پادشاه سیسیلی راجر دوم محبوب بود و به محض ورود رنسانس و پیشرفت ناگهانی فناوری و ساخت کشتی ،محصولات پاستا تبدیل به غذای اصلی برای ملوانا شد و گسترش در سواحل آفریقای جنوبی،امریکای مرکزی و سرانجام کل دنیا رو آغز کرد . با تولید سازمان یافته پاستا در اروپا آشپز ها به نو آوری خود ادامه دادند و سر انجام در قرن هجدهم یکی از مهمترین مواد افزودنی در تاریخ غذاهای بشری آب گوجه فرنگی (سس گوجه‌فرنگی)را معرفی کردند .
موفقیت واقعی جهانی بسیاری از محصولات پاستا به خصوص اسپاگتی، اول پس از جنگ جانی دوم اتفاق افتاد هنگامی که سربازان آمریکایی باز می‌گشتند داستان غذاهای اروپایی رو با خود به همراه میاوردند .
مهاجران ایتالیایی از مزایای تازه محبوبیت بخشیدن به محصولات خمیر در ایالت متحده توسط مردم و نوآوری در روشهای جدید تحویل آن غذا به میز آشپزخانه همه بهره کافی بردند .
ظهور کنسرو اسپاگتی موفق ترین لحظه ای که امکان وقوع آن در اواسط قرن بیستم میلادی بود

هیچ نظری وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چت کردن
1
Scan the code
Chef Aliance
سلام👋
لطفا برای ارتباط راحت تر اینجا پیام بدین